Ms Word Tips And Tricks ✅ MS Word Project Template✅

0

MS Word Project Template & Your Course Projects 

1-“Use ms word tools Create this image as a form in MS Word, fill in all the details, convert it into a PDF, and then send it to me in the batch group.”

2-“Create this image in MS Word using the Insert → Table tool, convert it into a PDF, and send it to the batch group.” 


3- “You have to explain about KYC, prepare a KYC form in MS Word, fill it with your details, write a short note on KYC, convert the file into PDF, and send it to your group.”
  1. Types of KYC?
  2. What is KYC?
  3. Why is it required in Banking?
  4. Documents required for KYC
  5. Sample KYC Form 
Parts of 3- To complete KYC in a banking context, follow these steps:


4- मैं आपको Loan (ऋण) से जुड़े कुछ महत्वपूर्ण प्रश्न (Questions) दे रहा हूँ, जो , banking exam, या project work के लिए useful रहेंगे।

📌 Loan Related Questions

  • What is a loan? Explain with examples.
  • What is the difference between secured loan and unsecured loan?
  • Write short notes on the following types of loans:
  1. Home Loan
  2. Car Loan
  3. Education Loan
  4. Personal Loan
  5. Business Loan
5- Types of accounts for banking and make it in MS Word and send it in PDF and write nice page in this
📌 Questions
Q1. What are the different types of bank accounts?
Q2. Write any two differences between a Savings Account and a Current Account.
Q3. List any three benefits of having a Savings Account.


6- There are possible projects related to your course. Make this project in MS Word and send it to your whatssap group. Send only PDF file of whatever project you make.

आपके कोर्स से जुड़े प्रोजेक्ट्स भी हो सकते हैं। इस प्रोजेक्ट को MS Word में बनाकर अपने व्हाट्सएप ग्रुप में भेजें। जो भी प्रोजेक्ट बनाएँ, उसकी केवल PDF फ़ाइल ही भेजें। 📑

  • Lending Products
  • RBI Guidelines
  • Communicate Effectively for Business and at the Workplace
  • Operational Efficiency and Regulatory Compliance
  • Understanding Debt Recovery
  • Risk Management
  • Module Name (Your Course Job role)
  • Personal Finance - Budget and Savings
  • Personal Finance - Banking
  • Communication Skills
  • Customer service
  • Being Digitally Smart - Emailing

📑 E-Payment और E-Banking Project – Questions

  1. E-Payment क्या है? इसके प्रकार (Types) समझाइए।
  2. E-Banking के फायदे और नुकसान क्या हैं?
  3. E-Payment और Traditional Payment System में क्या अंतर है?
  4. भारत में उपयोग होने वाले प्रमुख E-Payment Methods (जैसे UPI, Debit Card, Credit Card, Net Banking) का विवरण दीजिए।
  5. E-Banking से जुड़ी सुरक्षा समस्याएँ और उनके समाधान क्या हैं?


All students please make their Resume / CV and send mail to this Mail ID: sambhavfdd2006@gmail.com.

➡️ Click Here to Download Resume Format (Sample) ✉️ Click Here to Send Resume by Email


अपना अंतिम प्रोजेक्ट वर्डप्रेस में बनाना सुनिश्चित करें, इससे आपको वर्डप्रेस के सभी टूल्स सीखने में मदद मिलेगी|



Shortcut

Function (English)

कार्य (हिंदी)

CTRL + A

Select all text

पूरा टेक्स्ट सिलेक्ट करें

CTRL + B

Bold text

टेक्स्ट को बोल्ड करें

CTRL + C

Copy text

कॉपी करें

CTRL + D

Font formatting window

फॉन्ट विंडो खोलें

CTRL + E

Center text

टेक्स्ट को सेंटर करें

CTRL + F

Find a phrase

वर्ड में सर्च करें

CTRL + G

Go to page/bookmark

पेज/बुकमार्क पर जाएँ

CTRL + H

Replace text

टेक्स्ट बदलें

CTRL + I

Italicize text

टेक्स्ट को इटैलिक करें

CTRL + J

Justify text

जस्टिफाई करें

CTRL + K

Insert Hyperlink

हाइपरलिंक जोड़ें

CTRL + L

Left align

लेफ्ट अलाइन करें

CTRL + M

Indent paragraph

पैराग्राफ इंडेंट करें

CTRL + N

New document

नया डॉक्युमेंट खोलें

CTRL + O

Open document

डॉक्युमेंट खोलें

CTRL + P

Print

प्रिंट करें

CTRL + Q

Remove formatting

पैराग्राफ फॉर्मेट हटाएँ

CTRL + R

Right align

राइट अलाइन करें

CTRL + S

Save

सेव करें

CTRL + T

Hanging indent

हैंगिंग इंडेंट बनाएँ

CTRL + U

Underline text

अंडरलाइन करें

CTRL + V

Paste

पेस्ट करें

CTRL + W

Close document

डॉक्युमेंट बंद करें

CTRL + X

Cut text

कट करें

CTRL + Y

Redo

रीडू करें

CTRL + Z

Undo

अनडू करें



Post a Comment

0Comments

Please don't spam comments Thank You.

Post a Comment (0)